Popplio builds Snow-Pokemon

Popplio builds Snow-Pokemon!! I had a lot of fun doing this and I was really surprised it only took me 3 hours to do! There was even some natural sunlight available this rainy Florida winter. I included a low light picture so you could see some shimmer action.

poppliochristmas-copy

I used Sinful Colors Cinderella (like a billion coats, I should have learned to put this over a light blue base by now!) and the rest is acrylic paints. I freaking love how the bow turned out, and my snow-Pokemon were pretty easy, the hardest part was their tiny scarves. Popplio’s body is a weird shape and took me a billion tries but WHOO! We did it!

20161212_143735-copy

All in all I’m really happy with this design. And because my fiance is amazing, while I was sick he bought me Pokemon Sun early!!! So I’ve been playing pretty much every free chance I get (Private Message me if you’d like to trade!!).

Mercy Overwatch Nails!!

 I decided to do a full hero instead of tags and related designs. It was pretty hard!! The face is the only thing I’m super bummed about but it ended up a lot better than I thought it would be halfway through painting, lol.

20160821_023910 copyI used three colors for the background Sinful Colors Snow Me White, and gradient Sugar Rush as well as Sally Hansen Blue Me Away. Mercy and the rest are acrylic paints.
20160821_023836 copy
I think this all boils down to needing better brushes but it looks cute and it’s instantly recognizable that it’s Mercy!! I rushed through the thumbnail but meh. I just need to practice letters.

20160821_023904 copy

Pharah!

JUSTICE RAINS FROM MY NAILS!!!!

hehehe. YAY! More Overwatch nail art! Pharah’s main skin for her character has a blue color so I chose Finger Paints Surfs UP. It actually has a really pretty deep purple shift which I’m pretty famous for never being able to photograph.

20160720_015600 copy

She also has this neat cobra tag that I tried my best to copy, all those LINES!! haha it drove me crazy. 20160720_015436 copy

I really love Pharah though, she’s a solid character in the game and I always feel really rewarded when I get those 60+ direct rocket hits!

20160720_015536 copy

Not sure which female hero I’ll do next, probably Mercy but we’ll see! If you have any ideas comment!!

Tracer from Overwatch!

I’ve been sewing for my niece’s second birthday and crafting away so these are well overdue! Here I am though, following through (Pharah will be around the corner here shortly)!

I used 3 colors for the background Salon Perfect Yowza Yellow, Kleancolor Neon Orange, and China Glaze Roguish Red and the rest is acrylic paint.

20160709_214820 copy

I used a different light setting for these other two images to show the depth of the gradient.

tracer copy

It’s been rainy for the past few days here so I couldn’t get any outside pictures which really show it off, so I think this was the closest I could get. I was a little crunched for time so I think what I’d do differently next time is probably put a little Cheers Luv on the thumb with maybe the grav bomb symbol.

20160709_214855 copy

All in all I think I did a good job given my time frame and my starting to fray to bits brushes. I really need some new ones!!

If you have any tips on my Pharah nails feel free to comment with your ideas!

Lets Start a Blizzard!

Mei Overwatch nails comin at ya!

20160530_173014 copy

I cant get over her weather modification drone Snowball and how freakin absolutely precious he his. I’m working on a digital painting of him which will probably take a million years but in the mean time I had to do some Snowball nails for Mei.

20160530_172801 copy

I used the Snow Plum Skin colors because that is my favorite Mei skin an pink Snowball is extra cute. :3 The polish colors I used are Sinful Color’s Sugar Rush with two coats of Sally Hansen’s Lets Get Digital. I’ve used lets get digital a few times in the past couple months but I cant help it, it’s sooooo pretty and it fit Mei perfectly.

20160530_172915 copy

Over all I’m really happy with how Snowball turned out. I think I should have made the background more contrasting probably so I’ll keep that in mind for Tracer. I will eventually end up doing all of the characters but I started with my favorites first. So far I’m LOVING the game and I’ve sunk way too many hours into it. lol

D.Va – Overwatch

If you haven’t been paying attention to all those commercials, let me enlighten you. This game is freakin awesome! It’s a first person shooter with a similar style to TF2 but in my opinion a lot more balanced and quite a bit more fun. The characters are so distinct and they are just created so well. Blizzard has been doing a great job with this game so far.

20160522_104608 copy

My absolute favorite characters are D.Va, Mei and Tracer. I had to do D.Va first though because her sticker is so CUTE! UGH LOOK AT IT! It’s a freakin bunny. :3 I will admit it’s eyes are a little too close together but other than that I think it turned out great! I used Finger Paints Where Art My Love and Color Show’s Impeccable Grey (I freakin love this grey btw), the white is acrylic paint. I also use ILNP’s My Private Rainbow over the pink.

20160522_105132 copy

 

Junimo from Stardew Valley

Another one! yea I’m addicted. 🙂

Someone on r/stardewvalley said “Junimo nails next pls!” and so here I am, delivering junimo nails! They are not as detailed as my chicken and fence nails but they are still super cute. I tried to do one of every color I could find in the game searching through random videos where the community center was being finished.

20160330_034718 copy copy

It took a while but I finally decided on some colors only repeating the blue one because there are like a million blue ones in the game so why not. I also did my other hand, as challenging as it was lol, and I fixed my thumb nail. Yay!

20160330_035034 copy

I loveeeee this polish color, Sinful Colors Proescco. Which btw, if you didn’t know, is an Italian sparkling wine. I had to google it because I was curious and now I totally want some!  The junimo are acrylic paint.

20160330_035154 copy

I’m really happy with how these turned out and they were quick and fairly easy to do. I’ve been painting a massive image for my dnd character or I would have done them a lot sooner. It is what it is.